Rotary Peace Center

onsdag 9 april 2014 12:15-23:59, Restaurang Sjökanten Bruttovägen 1A Grind H, Zarlinkhuset 17543 Järfälla

SUZANNE BRENNING är Host Area Coordinator för Rotary Peace Center i Uppsala, vilket innebär att hon för Rotarys del ansvarar på plats för programmet Rotary Peace Fellowship. Rotary Peace Center i Uppsala är ett av sex i världen. Suzanne har sedan 2005 arbetat med detta program med stor hängivelse och under processen som ledde till att Uppsala universitet blev utvald till Rotary Peace Center arbetade hon med stort engagemang för den saken.

SUZANNE är rotarian sedan 1992 och har sedan dess haft många nationella såväl som internationella uppdrag inom Rotary. Bl.a var hon 2011-2012 Distrikts Guvernör för distrikt 2350.

SUZANNE stod på scenen i 35 år som operasångerska och har tack vare detta få se världen. Hon är tacksam för att hon fick en så fin karriär. Idag är Rotary Peace Program prio nummer ett för henne. Att få arbeta med ett program som ska leda till fred i världen är angeläget för henne.