Järfälla Rotarygolf

måndag 5 september 2022

Tommie Sjödahl

Årets golftävling mellan Järfällas Rotaryklubbar

Den 5 september tävlade på Viksjö golfbana. Det var en helt underbar dag med solsken och nästan ingen vind.

Vi var 9 tävlande och två partners som gick med utom tävlan.

I år var det Tommy Lillqvist från Järfälla Kvarnen Rotaryklubb, som vann tävlingen på imponerande 39 poäng. Han förärades med guldmedalj och 900 kr att donera till ett av sin klubbs projekt.

På silverplats kom P-O Svensson (35 poäng) och brons Lars Sundh (32 poäng), båda från Järfälla Kvarnen Rotaryklubb. Först på fjärde plats kom förra årets vinnare, Tommie Sjödahl (31 poäng) från Järfälla Rotaryklubb.

Damklassen vanns av Järfälla Rotaryklubbs President Margaretha Konradsson som även hon förärades med en guldmedalj.

Priset för längsta drive gick till Tommy Eriksson, Järfälla Kvarnen Rotaryklubb.

Ett stort tack till alla deltagare för en trevlig samvaro och en härlig dag tillsammans!

Avslutning och prisutdelning på Viksjö Golfbana