Järfälla Kvarnen RK 40 år

lördag 1 juni 2024

Tommie Sjödahl

Järfälla Kvarnen Rotaryklubb firar 40 år

Igår fick vår klubb vara med och fira Kvarnens 40 år. Det var Marta Hedberg-Granath och Tommie Sjödahl som fick representera vår klubb då vår president Yvonne Lagerhäll befann sig på utlandsresa.

Järfälla Rotaryklubb chartrade Järfälla Kvarnen Rotaryklubb den 16 november 1984. Det hölls många tal med återblickar och trevliga minnen. Distriktsguvernören Birgitta Dickson med sin man Rolf var också närvarande. Vår klubb tackade för inbjudan och en trevlig fest med att överlämna ett gåvobrev med en summa avsedd för Kvarnens stöd till Mutomoprojektet i Kenya.

Kvällen avslutades med ett trevligt musikquiz där Per Norlén framförde visor på sin saxofon och vi skulle gissa vilka blommor så omnämndes i visorna. Vi måste dessvärre erkänna att vi vid honnörsbordet inte vann tävlingen.

Per Norlén på saxofon